Warsztat masterclass dla tancerzy z Pawłem Urbanowiczem

TERMIN: 27.10.2024
GODZINA: 9:00-12:00, 12:30-14:30 (4 godziny)
CENA: 220 zł
CENA dla tancerzy Novus Collective i NSST: 200 zł

Paweł Urbanowicz

Paweł Urbanowicz

Instruktor współpracujący


Aktor-tancerz, choreograf, reżyser, pedagog. Absolwent Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Współzałożyciel Vagabond Physical Collective oraz Living Space Theatre. Współtwórca takich spektakli jak “Lorem Ipsum” w reż. własnej (Vagabond Physical Collective), “Plateau” w chor. Macieja Kuźmińskiego (prod. Teatr ROZBARK), “Beds are Burning” oraz “Aurora Borealis” w chor. własnej oraz Anny Mikuły, “Mewa” w reż. Franciszka Szumińskiego (prod. AST Filii w Bytomiu, 2020 r.). Był także asystentem choreografa Ferenca Fehéra przy spektaklu „Flying Fish” (prod. AST Filii w Bytomiu, 2021 r.), asystentem reżysera przy spektaklu Jana Peszka „Gdzie jest Paweł? czyli chcemy spokoju!” (prod. AST Filii w Bytomiu, 2018 r.) oraz asystentem choreografki Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej przy spektaklu „Bezdech” (prod. AST Filii w Bytomiu, 2016 r.). Obecnie prowadzi intensywną działalność pedagogiczną w kraju i za granicą, rozwijając własną metodę warsztatową.

Współpracował m.in. z Ineke Dubois (Codarts University for the Arts w Rotterdamie, Holandia), Ferencem Fehérem (Węgry), Edanem Gorlickim (Izrael), Jerzym Stuhrem, Brianem Michaelsem (w Folkwang University of the Arts w Essen, Niemcy), Sylwią Hefczyńską-Lewandowską, Maciejem Gorczyńskim, Wojciechem Mochniejem (W & M Physical Theatre in Calgary, Kanada). Członek Stowarzyszenia Aktywności Społeczno-Artystycznej „Nie Po Drodze”, Living Space Theatre oraz Vagabond Physical Collective. Jako tancerz kształcił się głównie w Polskiej Technice Tańca Współczesnego Jacka Łumińskiego, lecz jego alfabet ruchowy silnie bazuje również na technice Limona, Obstruction Technique, Floor Work i Dynamic Phrasing Macieja Kuźmińskiego czy Fighting Monkey Jozefa Frucka. Jako aktor i reżyser korzysta głównie z doświadczenia zdobytego podczas wieloletniej współpracy z Janem Peszkiem. Podczas tworzenia kreacji scenicznych bazuje na technikach aktorskich Michaiła Czechowa oraz zasadach kompozycji teatru instrumentalnego Bogusława Schaeffera.